El quintet de metall

Posted on Updated on

Al llarg d’aquest trimestre he anat presentat els diversos instruments de vent -metall als grups de quart. Un cop s’han familiaritzat amb el so i les característiques dels instruments més importants de la família, arriba el moment de que coneguin l’agrupació de metall per exel·lència, el quintet de metall.

Amb l’objectiu de que s’adonin que és una agrupació molt versàtil, veurem diversos vídeos que m’han semblat atractius i que penso que els poden agradar.

Començarem amb aquesta genial interpretació dels Canadian Brass del “Vol del moscardó” de Rimsky-Korsakov.

 

Seguirem amb una versió de “Bohemian Rhapsody” (Queen), interpretada pel grup de metalls Chilakil Brass.

 

Acabarem amb un fragment del vídeo promocional de l’espectable “Brass, Brass, Brass”, del quintet de metall Spanish Brass.

 

Si us ha agradat, recordeu que compartir multiplica!

Si no us voleu perdre cap article us podeu subscriure amb una adreça de correu electrònic.

També ens podeu seguir a les xarxes socials:

facebook logoinstagram-icon_1057-2227

Audicions amb “Line Rider”

Posted on Updated on

Possiblement haureu sentit parlar de Line Rider, un videojoc online que consisteix en anar creant línies per les quals haurà de circular un personatge amb un trineu durant el màxim temps possible.

Ja fa uns mesos que circulen per la xarxa diversos exemples de vídeos en els quals s’han sincronitzat els moviments del personatge del joc amb alguna peça musical famosa. Darrerament els hem provat a classe i penso que és una manera entretinguda d’escoltar música.

Avui vull compartir amb vosaltres els que hem escoltat a classe. Us garanteixo que agradaran a grans i a petits.

 

 

 

 

Si us ha agradat, recordeu que compartir multiplica!

Si no us voleu perdre cap article us podeu subscriure amb una adreça de correu electrònic.

També ens podeu seguir a les xarxes socials:

facebook logoinstagram-icon_1057-2227

 

334è aniversari de Johann Sebastian Bach

Posted on Updated on

Avui Google fa un homenatge al compositor alemany Johann Sebastian Bach per celebrar els 334 anys del seu naixement. Ho fa estrenant el seu primer doodle amb intel·ligència artificial.

Per a dissenyar aquesta app s’han analitzat més de 300 composicions de Bach amb l’objectiu que reconegui patrons de manera immediata. D’aquesta manera, els usuaris poden crear una melodia de forma molt senzilla i harmonitzar-la només fent un click.

Les creacions es poden compartir fàcilment a les xarxes socials. Us animeu? Feu click a la imatge per començar a gaudir d’aquest recurs.

bach doodle

 

Si us ha agradat, recordeu que compartir multiplica!

Si no us voleu perdre cap article us podeu subscriure amb una adreça de correu electrònic.

També ens podeu seguir a les xarxes socials:

facebook logoinstagram-icon_1057-2227

2 Cellos

Posted on Updated on

2 cellos és un duo format pels violoncelistes croats Luka Šulić i Stjepan Hauser. Es van donar a conèixer gràcies a un vídeo de la seva versió de la cançó “Smooth criminal”, de Michael Jackson, que es va fer viral a Youtube l’any 2011.

 

Un altre vídeo que agrada molt als alumnes és aquesta versió de la cançó “Thunderstruck”, del grup australià AC/DC. Igual que el públic del vídeo, els nens i les nenes queden ben sorpresos de com es desenvolupa el concert.

 

Per acabar, us deixo els vídeos de la versió que els 2 cellos fan de  dues bandes sonores ben conegudes; “Pirates del Carib” i “Joc de trons”.

 

 

Si voleu aprendre més sobre els 2 cellos, vos recomane escoltar la secció Sona Millennial, del programa Territori Sonor (Àpunt Ràdio), que la nostra amiga Teresa Patapum va fer el passat 17 de gener de 2019.  Ho podeu fer seguint el següent enllaç a partir de 1:29:00 del programa.

 

Si us ha agradat, recordeu que compartir multiplica!

Si no us voleu perdre cap article us podeu subscriure amb una adreça de correu electrònic.

També ens podeu seguir a les xarxes socials:

facebook logoinstagram-icon_1057-2227

 

 

Les veus humanes (classificació)

Posted on Updated on

A cinquè treballem la classificació de les veus humanes i aprofitem per conèixer l’òpera. Ho fem mitjançant diverses audicions que ens permeten diferenciar fàcilment els principals tipus de veu.

Veus femenines

Soprano

“Ària de la Reina de la Nit”, de La flauta màgica (Mozart), interpretada per la soprano Diana Damrau.

 

Mezzosoprano

“L’amour est un oiseau rebelle”, havanera de l’òpera Carmen (Bizet),  interpretada per la cantant italiana Anna Caterina Antonacci.

 

Contralt

“Esurientes implevit bonis”, del Magnificat (Bach), interpretada per Bernarda Fink.

 

Veus masculines

Contratenor

“Lascia ch’io pianga”, una ària per a soprano composada per Händel, interpretada pel contratenor Philippe Jaroussky.

 

Tenor

“La donna è mobile”, de Rigoletto (Verdi), interpretada per  Javier Camarena.

 

Baríton

“Largo al Factòtum”, d’El barber de Sevilla (Rossini), interpretada per Pietro Spagnoli.

 

Baix

“La calúmnia”, d’El barber de Sevilla (Rossini), interpretada per Ruggero Raimondi.

 

les veus humanes

 

Si us ha agradat, recordeu que compartir multiplica!

Si no us voleu perdre cap article us podeu subscriure amb una adreça de correu electrònic.

També ens podeu seguir a les xarxes socials:

facebook logoinstagram-icon_1057-2227

Creador de melodies de “Chrome Music Lab”

Posted on Updated on

Fa uns mesos us vaig parlar de Chrome Music Lab, una web amb 12 experiments relacionats amb diversos aspectes de la música. Avui us vull parlar del seu “Creador de melodies”.

Es tracta d’una eina molt intuïtiva i fàcil d’utilitzar que resulta molt divertida i motivadora, ja que immediatament pots escoltar el resultat de la teva composició.

 

creador melodies

 

L’aplicació consta de 8 columnes amb 14 caselles cadascuna. Cada casella és una nota diferent i només cal marcar-la per incloure-la en la melodia. A cada nota li correspon un color, cosa que ens permetrà poder traduir la nostra composició a notes musicals. També podem canviar el tempo.

A més de la part creativa, funciona molt bé com a pas previ a presentar el pentagrama, ja que, quan més cap amunt pugem, els sons sonen més aguts. Això ens resultarà molt útil en el moment que presentem el pentagrama, ja que ho podrem relacionar.

 

Si us ha agradat, recordeu que compartir multiplica!

Si no us voleu perdre cap article us podeu subscriure amb una adreça de correu electrònic.

També ens podeu seguir a les xarxes socials:

facebook logoinstagram-icon_1057-2227

L’origen del nom de les notes

Posted on Updated on

És bastant habitual que al llarg del curs, en algun moment, em facin alguna pregunta semblant a aquestes : “Per què les notes s’anomenen així” o “Qui va inventar el nom de les notes“. I la veritat és que, quan comences a explicar-ho, t’adones que els interessa molt.

Fa uns mesos vaig descobrir aquest vídeo de Tik Tak Draw que, en menys de tres minuts, explica la manera com Guido d’Arezzo va donar nom a les notes musicals.

Em va costar decidir-me a utilitzar-lo, ja que té algunes inexactituds, però com que resulta molt atractiu per a l’alumnat, vaig considerar que ens podria ser útil. Podeu aprofitar per proposar-los, com una mena de repte, que trobin les errades del vídeo.

 

 

També us haurà passat que, un cop explicat, immediatament us demanen com sonava l’himne de Sant Joan. Doncs, a continuació, us deixo un vídeo perquè el puguin escoltar i una imatge de la partitura en tetragrama.

 

himne sant joan

 

Si us ha agradat, recordeu que compartir multiplica!

Si no us voleu perdre cap article us podeu subscriure amb una adreça de correu electrònic.

També ens podeu seguir a les xarxes socials:

facebook logoinstagram-icon_1057-2227