OPERACIÓ STREAMING (part 2)

Avui us vull presentar la seqüela de “Operació Streaming, el meu primer breakout educatiu. Es tracta de la segona part d’una activitat que ens servirà per descobrir alguns artistes importants de la música popular del S.XX.

A continuació us explicaré el funcionament d’aquest segon breakout:

La història

En la primera part, el hacker Rapikan 3.0, va preparar un atac informàtic a nivell mundial amb l’objectiu d’eliminar permanentment qualsevol arxiu musical d’internet. Per poder aturar-lo, vam haver de resoldre vuit enigmes que ell mateix ens havia fet arribar.

Malgrat haver evitat l’atac, hem detectat que s’han perdut molts arxius musicals dels anys 60 i 70 del segle passat. Els serveis d’intel·ligència han aconseguit trobar el servidor des del qual en Rapikan 3.0 va dur a terme el seu atac. La nostra missió és accedir al servidor i restaurar els arxius eliminats.

L’estructura

1. Presentació: el joc comença amb un vídeo que explica la història i les característiques de la missió a l’alumnat.

2. Cadenat 1: per poder accedir a la pàgina on es troben els 4 enigmes que han de resoldre durant la primera part de la missió, l’alumnat haurà de desxifrar una contrasenya. Només tenen tres intents (escriure tot en minúscules).

3. Primera part: si són capaços de desxifrar la primera contrasenya, accediran a una pàgina en la qual hauran de resoldre 4 enigmes musicals i anotar el resultat al full de l’informe final. És important que resolguin tots els enigmes, ja que necessitaran aquesta informació per a l’última prova.

4. Cadenat 2: hauran de desxifrar una altra contrasenya que els hi donarà accés a la pàgina de la segona part de la missió. Només tenen tres intents (escriure tot en minúscules) .

5. Segona part: en desxifrar la segona contrasenya, accediran a una nova pàgina en la qual hauran de resoldre 4 enigmes musicals més i prendre nota al full de l’informe.

6. Contrasenya final: utilitzant la informació que han obtingut en resoldre els 8 enigmes musicals, podran trobar la contrasenya que els permetrà aturar l’atac informàtic.

7. Atura l’atac: per tal d’aturar l’atac hauran d’escriure la contrasenya final (en minúscules). Només tenen tres intents i cinc minuts per aconseguir-ho i cada errada resta un minut del compte enrere.

La gamificació

Per accedir a la pàgina de l’Operació Streaming (part 2), feu clic a sobre de la imatge.

Recursos

  • La gamificació està estructurada utilitzant diverses pàgines creades amb Wix.
  • El vídeo de la presentació l’he creat utilitzant Powtoon.
  • Per poder crear els cadenats virtuals he utilitzat un recurs del blog eduescaperoom.com
  • El compte enrere que s’atura amb la contrasenya l’he creat utilitzant un recurs del blog learninglegendario.com

Material complementari

Feu clic a la imatge per descarregar-vos el solucionari per a mestres:

Si us ha agradat, recordeu que compartir multiplica!

Si no us voleu perdre cap article us podeu subscriure amb una adreça de correu electrònic.

També ens podeu seguir a les xarxes socials:

facebook logo
instagram-icon_1057-2227

Aquest recurs està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s